Πέμπτη 1 Απριλίου 2021

ΤΟ ΤΖΟΥΝΤΟ ΣΤΟ ΚΕΘΕΑ

Θεσσαλονίκη 1-4-2021

 Οι εκλογές τέλειωσαν το παρακάτω κείμενο το αφιερώνω σε φίλους και αντιπάλους 

Η προσπάθεια κατάργησης αυτού του προγράμματος δεν πέρασε. Μετά το πέρας της Πανδημίας του covid 19 θα συνεχιστεί. Το πρόγραμμα αυτό χαίρει της Εκτίμησης της Πατρίδας του Judo,της Ευρώπης ,της Ωκεανίας ,της Αμερικανικής Ηπείρου αλλά υποβαθμιστικέ και έγινε μια αποτυχημένη προσπάθεια απαξίωσης και διάλυσης στην Ελλάδα.  

Στο σημείο αυτό θέλω να ευχαριστήσω τους Βαγγέλη Σουφλέρη , Βίκτωρα Σιώπη και Ολυμπιονίκη Αλέξανδρο Νικολαΐδη .

Στο ΚΕ.ΘΕ.Α.,

 η θεραπεία και η εκπαίδευση συµπορεύονται µε κοινό στόχο την απεάρτηση και την κοινωνική επανένταξη του εξαρτηµένου ατόµου. Η φυσική αγωγή είναι µέσα στα αντικείµενα, που διδάσκονται στα προγράµµατα απεξάρτησης. Όταν το εξαρτηµένο από ουσίες άτοµο έρχεται σε επαφή µε το ΚΕ.ΘΕ.Α., µέσω του κέντρου ενηµέρωσης και εισαγωγής και εντάσσεται προκαταρτικά στην οµάδα εισαγωγής, παρακολουθεί µία φορά την εβδοµάδα στους χώρους άθλησης του Γ.Σ. ΗΡΑΚΛΗΣ πρόγραµµα φυσικής αγωγής (εκτός αν υπάρχουν αντενδείξεις).

 Στην πρώτη επαφή του µε το πρόγραµµα φυσικής αγωγής, αυτό που ενεργοποιείται είναι οι µνήµες της παιδικής ηλικίας του, οι εµπειρίες του σε αθλητικές ακαδηµίες. Ένα από τα προβλήματα, που προκαλεί η χρήση εξαρτησιογόνων ουσιών, είναι η έλλειψη του χρονικού προσδιορισµού του εξαρτηµένου (Alexopoulou et al., 2014). Η βιολογική ανάπτυξη είναι σε αναντιστοιχία µε τη συναισθηµατική ανάπτυξη, π.χ. αν η έναρξη της χρήσης είναι το 14ο έτος της ηλικίας, τότε ο εξαρτηµένος παραµένει συναισθηµατικά στην ηλικία των 14 ετών, ενώ βιολογικά µεγαλώνει παράλληλα µε τη χρήση και µε ό,τι συνεπάγεται για τη σωµατική υγεία του (∆εληγιάννης, 2010)

Είναι γνωστό ότι οι χαµηλής έντασης δροµικές ασκήσεις και η εκγύµναση των άκρων (αφού τα άκρα είναι συνήθως αυτά που οι εξαρτηµένοι καταπονούν, όταν κάνουν χρήση ενδοφλέβιων οπιοειδών µε σύριγγα), τους δηµιουργεί ψυχική και σωµατική ευεξία (Gebhardt & Crump, 1990)

∆ιδακτική µεθοδολογία

Το µοντέλο, που εφαρµόζεται στη διδασκαλία του Judo, είναι η δυναµική της οµάδας σε συνδυασµό µε την προσωπική ανάπτυξη του κάθε Judoka. Σηµαντικό κοµµάτι της εκπαίδευσης στο Judo, που διδάσκεται πρώτο, (Melo, dosSantos, da Cunha, Detani-co & Teixeira, 2009), είναι οι τεχνικές πτώσεων (Ukemi-waza). Ένα από τα µεγαλύτερα προβλήµατα στη διδασκαλία των πτώσεων είναι η αντίδραση των µαθητών (Γιατί να µάθω να το κάνω αυτό;). Αν σκεφτούµε, πόσες φορές βρέθηκαν πεσµένοι, µετά από τη χρήση, τότε µπορούµε και να αντιληφθούµε τις εσωτερικές συγκρούσεις που λαµβάνουν χώρα στην ψυχή των υπό απεξάρτηση µελών, τα οποία αρχίζουν την εκµάθηση των ukemi-waza

Η επιτυχία της άσκησης εξαρτάται, σε µεγάλο βαθµό, από τη συνεργασία του συνα- σκούµενου. Αν στα υπόλοιπα αθλήµατα δεν υπάρχει η σωµατική επαφή, στο Judo επι- βάλλεται. Σε αυτό το σηµείο αξίζει να τονιστεί ότι: η σωµατική επαφή, που είχαν στους χώρους αγοράς και πώλησης εξαρτησιογόνων ουσιών, ήταν κυρίως ανταλλαγής και αγοραπωλησίας, καταστάσεις οι οποίες µόνο για σχέσεις εµπιστοσύνης δεν φηµίζονται

Ένα εύλογο ερώτηµα, που τίθεται στο πλαίσιο αυτό, είναι, αν ενδείκνυται η εξάσκηση των µελών θεραπευτικών προγραµµάτων στο Judo. Το Judo, εκτός από γνωστό ολυ- µπιακό άθληµα, είναι και «µαχητική τέχνη». Η άσκηση βίας αποτελεί έναν από τους τρεις βασικούς κανόνες διακοπής της θεραπευτικής πορείας του µέλους, µε βάση το θεραπευτικό του συµβόλαιο, που υπογράφεται από το µέλος πριν την εισαγωγή του στη θεραπευτική κοινότητα. Πώς εποµένως συνδυάζεται ένα µαχητικό άθληµα επαφής µε τον κανόνα της µη βίας;

Την απάντηση τη δίνει ο ίδιος ο ιδρυτής του Judo, ο Jigoro Kano, σύµφωνα µε τον οποίο, το Judo απαιτεί πνευµατική και σωµατική πειθαρχία, η κατάκτηση των οποίων µέσω ορθολογικής εκπαίδευσης, οδηγεί άµεσα στη διαχείριση των καθηµερινών κα- ταστάσεων. Η βασική αρχή του Judo, εκείνη που διέπει όλες τις τεχνικές της επίθεσης και της άµυνας, είναι ότι, όποιος και αν είναι ο στόχος, πραγµατώνεται καλύτερα µέσω της κατά το µέγιστο αποτελεσµατικής χρήσης του νου και του σώµατος. Η ίδια αρχή, εφαρµοσµένη στις καθηµερινές δραστηριότητές µας, οδηγεί σε έναν ευγενικό τρόπο ζωής µε γνώµονα τη λογική, τη συνεργασία και την αµοιβαία ωφέλεια

Η εισαγωγή µαθηµάτων Judo στα προγράµµατα του Κέντρου Θεραπείας Εξαρτηµένων Ατόµων στο ΚΕ.ΘΕ.Α. ΙΘΑΚΗ (κλειστό πρόγραµµα διαµονής) και στο ΚΕ.ΘΕ.Α. ΠΡΟΜΗΘΕΑΣ (ανοιχτό πρόγραµµα) και η συµµετοχή σε κοινές προπονήσεις µε τυπικούς αθλητές, αποτελεί παγκόσµια πρωτοτυπία.

 Από την βιβλιογραφική έρευνα αλλά και τις διεθνείς σχέσεις που έχει αναπτύξει το Include, καθώς εκπροσωπεί την Ελλάδα στην παγκόσµια Οµοσπονδία του Judo for All WJF, δεν έχει καταγραφεί αντίστοιχο εγχειρηµα

Αυγερινός Μαίστρέλλης Καθηγητής Φυσικής Αγωγής στο ΚΕ.ΘΕ.Α 

Προπονητής Α κατηγορίας 






Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου