Θεσσαλονίκη 16-3-2021
. Ο ρόλος του εμψυχωτή της κοινότητας στην ομάδα judo
O δάσκαλος του Judo σε μια συμπεριληπτική ομάδα έχει ένα ιδιαίτερο ρόλο, διακριτό από αυτό του προπονητή. Ο ρόλος του είναι να διδάσκει τις βασικές αρχές του Judo και να φροντίζει για την τήρησή του από όλα τα μέλη της ομάδας. Εμψυχώνει την ομάδα και το κάθε μέλος ξεχωριστά ώστε να μένει πιστό στο δρόμο του judo. Από τη θέση αυτή αξιοποιεί τις μεθόδους καθολικού σχεδιασμού για να ενισχύσει τη συμμετοχή όλων των μελών της ομάδας και την ισότιμη πρόσβασή τους στη διαδικασία της εκπαίδευσης και των αγώνων. Τονίζει τα θετικά χαρακτηριστικά αποφεύγοντας την κριτική μέσω του αξιολογικού μοντέλου. Ενισχύει της αλληλεπιδράσεις μέσω της δικής του στάσης και συμμετοχής. Συμμετέχει ενεργά στη διαδικασία της προπόνησης και σε όλες τις φάσεις της. Αποτελεί πρότυπο με τη στάση και τη συμπεριφορά του.
Αποτελέσματα-παρατηρήσεις του εμψυχωτή κοινότητας
Καθώς, όπως αναφέρθηκε παραπάνω, η συμπεριληπτική ομάδα-κοινότητα λειτούργησε χωρίς ερευνητικό σχεδιασμό και χωρίς να έχει γίνει συλλογή ερευνητικών δεδομένων για την παρουσίαση των αποτελεσμάτων επιλέγονται: α) αγωνιστικά αποτελέσματα β) οι απόψεις του δασκάλου εμψυχωτή ως συμμετοχικού παρατηρητή.
α) αποτελέσματα αγώνων
-Τουρνουά ΚΕ.ΘΕ.Α ΠΡΟΜΗΘΕΑΣ 2019 ΜΙGIAZAKI CUP 140 αθλητές 1η θέση ΗΡΑΚΛΗΣ με 13 χρυσά επίδειξη τεχνικών από παιδιά στο φάσμα του αυτισμού.
-Τουρνουά ΚΕΘΕΑ ΙΘΑΚΗ 2019 Matsuura Cup 180 αθλητές 1η θέση ΗΡΑΚΛΗΣ 20 χρυσά έναντι 18 ΧΡΥΣΩΝ της PARTIZAN Βελιγραδίου που συμμετείχε με 50 αθλητές και αθλήτριες όλων των κατηγοριών. Τα παιδιά στο φάσμα του αυτισμού συμμετείχαν με δικούς τους αγώνες.
-Οι τυπικοί αθλητές συμμετείχαν σε Τουρνουά στην Ελλάδα και στο εξωτερικό με εξαιρετικές επιδόσεις: Κορύφωση είναι ΧΡΥΣΟ ΜΕΤΑΛΛΙΟ στην κατηγορία των +78 kg στο τουρνουά του Prilep I.J.F
και 1 ΧΡΥΣΟ και 4 ασημένια στο ΠΑΓΚΟΣΜΙΟ ΠΡΩΤΑΘΛΗΜΑ W.J.F την Καράρα της Ιταλίας.
β) Σύμφωνα με τις παρατηρήσεις του δασκάλου Judo εμψυχωτή αυτές οι επιτυχίες οφείλονται στη δυναμική της ομάδας αλλά και στην αξιοποίηση των δυνατοτήτων που έχει ο κάθε αθλητής μέλος της κοινότητας. Οι βασικές αρχές και ο καθαρός προσανατολισμός του τμήματος στη μη χρήση απαγορευμένων ουσιών λειτουργεί εμψυχωτικά όχι μόνο για τα μέλη θεραπευτικών προγραμμάτων αλλά και για τους τυπικούς αθλητές και τους γονείς παιδιών που συμμετέχουν. Ο συμπεριληπτικός επιπλέον χαρακτήρας επιτρέπει να αναγνωρίζεται κάθε προσπάθεια και το κάθε μέλος να ξεπερνά τις δικές του δυσκολίες με την ενίσχυση της ομάδας. Η αποδοχή των όποιων δυσκολιών μέσα σε πλαίσιο κανόνων – αρχών του Judo γίνεται το υποστηρικτικό πλαίσιο για την ατομική και συλλογική προσπάθεια που οδηγεί στην πρόοδο του ατόμου και της ομάδας.
Η αυστηροί κανόνες και ειδικά αυτοί της μη χρήσης απαγορευμένων ουσιών και η συνύπαρξη μεταναστών και Αμεα καθιστά την ομάδα μη πορσβάσιμη σε όσους δεν μοιράζονται τις ίδιες αξίες.
Αυτές οι αρχές έχουν αποτελέσει παράγοντες δυσκολίας. Κατά την περίοδο που εξετάζουμε αποχώρησε μεγάλη ομάδα αθλητών που υποκινούμενη από εξωθερμικούς παράγοντες είχαν στόχο να σφετεριστούν τα όποια οφέλη και να ηγηθούν της ομάδας.
Η αποκάλυψη της χρήσης ουσιών και οι ρατσιστικές αντιλήψεις σε συνδυασμό με την παραβίαση των αρχών του Judo που επιβάλλουν σεβασμό στο δάσκαλο και στους συναθλητές που βρίσκονται στο χώρο προπόνησης αποτέλεσαν αιτία αποπομπής αθλητών.
Οι όποιες δυσκολίες δεν αντισταθμίζουν τα οφέλη. Η συμπεριληπτική προοπτική της εκπαίδευσης στο judo αποτελεί μια ολοκληρωμένη πρόταση που συνδυάζει τον μαζικό αθλητισμό και τον αθλητισμό υψηλών επιδόσεων.
Η εμπειρική έρευνα μπορεί να καταδείξει με εγκυρότητα και αξιοπιστία τις επιδράσεις της συμπεριληπτικής πρακτικής στην εκπαίδευση του judo και να ενισχύσει ή να καταρρίψει τις υποκειμενικές εκτιμήσεις.
ΑΥΓΕΡΙΝΟΣ ΜΑΊΣΤΡΕΛΛΗΣ
ΚΑΘΗΓΗΤΗΣ ΦΥΣΙΚΉΣ ΑΓΩΓΗΣ ΣΤΟ ΚΕΘΕΑ
ΠΡΟΠΟΝΙΤΗΣ Α ΚΑΤΗΓΟΡΙΑΣ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου