Τις Σελίδες στην Ιστορία την γράφουν οι Πρωταγωνιστές της και όχι αυτοί που ορίσαν, τον εαυτό τους, νόμιμους ιδιοκτήτες .
Παρουσίαση της συμπεριληπτικής ομάδας Judo του Γ.Σ.ΗΡΑΚΛΗΣ
O συμπεριληπτικός χαρακτήρας της εκπαίδευσης στο Judo δεν έχει διερευνηθεί ακόμη επαρκώς και οι επιδράσεις από τη εκπαίδευση σε συμπεριληπτικό πλαίσιο δεν έχουν καταγραφεί διεθνώς (Rivera, 2019). Σύμφωνα με τον Μαϊστρέλλης (2020) καταγράφτηκαν σημαντικά οφέλη από την υλοποίηση ενός συμπεριληπτικού προγράμματος Judo με συμμετοχή παιδιών στο αυτιστικό φάσμα. παιδιά που υποστηρίχτηκαν από μέλη θεραπευτικών προγραμμάτων τα οποία είχαν διδαχτεί judo στη διάρκεια της θεραπείας τους.
Ο συμπεριληπτικός προσανατολισμός της εκπαίδευσης στο Judo ως πρακτική, είναι σε εφαρμογή στη Θεσσαλονίκη από το 1999 και έχει εφαρμοστεί πρωταρχικά στην κοινωνική ένταξη μελών θεραπευτικών κοινοτήτων που διδάσκονται judo στη διάρκεια της θεραπευτικής τους πορείας. Πιο συγκεκριμένα, τα μέλη του ΚΕΘΕΑ ΙΘΑΚΗ με πρωτοβουλία του Δασκάλου του Judo ΚΕΘΕΑ ΙΘΑΚΗ κατά το διάστημα 1999-2004 συμμετείχαν σε κοινές προπονήσεις με αθλητές τυφλούς και μειωμένης όρασης καθώς και με τυπικούς αθλητές στα dojo της ΧΑΝΘ, του Πανεπιστήμιο ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ και του ΚΕΘΕΑ ΙΘΑΚΗ (Απολογισμός της ΧΑΝΘ, 1999).
Τα αποτελέσματα των δράσεων από την κοινωνική ένταξη μελών μέσω της συμπεριληπτικής εκπαίδευσης στο judo αν και δεν αποτυπώθηκαν ερευνητικά, όπως στην περίπτωση της εκπαίδευσης παιδιών με διαταραχή αυτιστικού φάσματος μπορούν να ανιχνευτούν στα δημοσιεύματα των εφημερίδων της εποχής της Θεσσαλονίκης και της Λάρισας (βλέπε εφημερίδα Αγγελιοφόρος της Θεσσαλονίκης, στο ένθετο της εφημερίδας Τα ΝΕΑ Ζω στη Θεσσαλονίκη και εφημερίδα Ελευθερία την περίοδο 2001 έως 2004). Οι εφημερίδες περιγράφουν τα οφέλη των συμπεριληπτικών δράσεων και πρακτικών και αναδεικνύουν τις επιδράσεις τους μέσα από την δημοσίευση των αθλητικών αγωνιστικών επιτυχιών των αθλητών που συμμετείχαν σε αυτά. Οι αθλητικές επιτυχίες που είχαν σημειωθεί το συγκεκριμένο χρονικό διάστημα αφορούσαν όλες τις ομάδες αθλητών που συμμετείχαν, στις συμπεριληπτικές κοινές προπονήσεις -δράσεις Judo, αθλητές τυφλούς, τυπικούς και αθλητές μέλη του ΚΕΘΕΑ.
Ειδικότερα οι επιτυχίες που σημειώθηκαν το συγκεκριμένο διάστημα είναι:
Χάλκινο Μετάλλιο Πανευρωπαϊκό Πρωτάθλημα Τυφλών και μειωμένης όρασης -1999 (Αθλητής Β1)
Ασημένιο Μετάλλιο στο Πανελλήνιο Πρωτάθλημα ανδρών γυναικών - 2003 (αθλήτρια -63kg, μέλος του ΚΕΘΕΑ)
Χάλκινο μετάλλιο στο Πανελλήνιο Πρωτάθλημα Νέων Νεανίδων -2004 (τυπικός αθλητής judo -81Kg)
Πολλές επιτυχίες σημειώθηκαν, επίσης, από αθλητές Judo όλων των ομάδων ευάλωτων και μη που ήταν μέλη της συμπεριληπτικές ομάδας Judo και σε τοπικά τουρνουά Judo στη Θεσσαλονίκη και στη Λάρισα.
Η συμπεριληπτική πρακτική στην εκπαίδευση του judo συνεχίστηκε με τη συνεργασία μεταξύ KEΘΕΑ ΙΘΑΚΗ και Γ.Σ. ΗΡΑΚΛΗΣ από το 2004. Από το 2016 η συνεργασία επεκτάθηκε και με το επιστημονικό σωματείο INCLUDE που εκπροσωπεί την Ελλάδα στην Παγκόσμια Ομοσπονδία του Judo for all WJF.
O Γ.Σ. ΗΡΑΚΛΗΣ εκτός από την αναγνωρισμένη αθλητική δράση του επιτελεί σημαντικό κοινωνικό έργο παραχωρώντας τους χώρους του για προπόνηση και εκγύμναση σε ευάλωτες κοινωνικές ομάδες (πρόσφυγες και μετανάστες, μέλη ΚΕΘΕΑ, ΑμεΑ). Τα μέλη του ΚΕΘΕΑ έχουν ελεύθερη πρόσβαση στους αθλητικούς χώρους του Γ.Σ. ΗΡΑΚΛΗΣ από το 2004 τον Οκτώβριο έως και το Σεπτέμβρη 2019 ΚΕΘΕΑ ΠΡΟΜΗΘΕΑΣ και Φλεβάρης 2020 ΚΕΘΕΑ ΙΘΑΚΗ .
O συμπεριληπτικός χαρακτήρας των δράσεων του judo όπως παρουσιάστηκε στο υποκεφάλαιο 2.3.1. και υπό το θεωρητικό πλαίσιο που παρατέθηκε στο κεφάλαιο 1, διαμορφώνει τα χαρακτηριστικά μιας κοινότητας. Η κοινότητα αυτή αποτελείται από μέλη του ΚΕΘΕΑ πρόσφυγες και μετανάστες, τυπικούς Έλληνες αθλητές και άτομα με αναπηρία. Η συμπεριληπτική ομάδα Judo όπως λειτούργησε στο πλαίσιο της συνεργασίας μεταξύ ΚΕΘΕΑ ΗΡΑΚΛΗ INCLUDE συνιστά μια κοινότητα με ιδιαίτερα χαρακτηριστικά.
Ως κοινότητα ορίζεται το σύνολο των έμβιων οργανισμών που βρίσκονται σε συνεχή αλληλεπίδραση μεταξύ τους. Η κοινότητα αφορά έμβια όντα αλλά και οργανισμούς ή κοινωνικούς φορείς. Σε μια κοινότητα που την αποτελούν άνθρωποι υπάρχουν πολλοί παράμετροι που μπορούν να σχηματίσουν κανόνες και ιδιαίτερες καταστάσεις μέσα σε αυτή. Αξίες, προτιμήσεις, συνήθειες, ανάγκες και πιστεύω μπορούν να διαπλάθονται ανάμεσα στα μέλη (πηγή https://el.wikipedia.org).
Η κοινότητα της ομάδας judo συγκροτούνταν από μέλη που αλληλεπιδρούσαν μέσω του Judo. Στην κοινότητα αυτή βασικές αρχές της διδασκαλίας του judo υιοθετούνταν εξ ορισμού από όλους τους συμμετέχοντες. Επιπλέον αρχές που επιβάλλονταν με τη συμμετοχή σε αυτήν μελών του ΚΕΘΕΑ ήταν η μη χρήση απαγορευμένων ουσιών, η μη χρήση βίας σεξουαλικής παρενόχλησης και ρατσιστικών στάσεων και αντιλήψεων. Η μη τήρηση των βασικών αυτών αρχών και κανόνων σήμαινε αυτόματα αποπομπή και απομάκρυνση από την ομάδα-κοινότητα.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου